31 Jan 2013

Bila ambil Jelly Kolagen (Rumpai Laut).....

Selalu saya pesan pada customer saya...bila kita mengamalkan memakan jelly kolagen (rumpai laut) ni...MESTI...yerr MESTII minum air banyak! Ini kerana ia bersifat panas (bukan lah panas menggelupur tu hahh...hehehhe),panas dalaman dan terasa haus bila kurang minum air putih, bukan air manis pulak yerr!

Penting minum air masak yang banyak (lebih daripada 2 ~3 liter sehari) untuk jelly ini cepat meresap ke dalam badan dan juga untuk mengelakkan kulit dari menjadi kering serta menggelupas!

Sistem dalam badan manusia adalah tidak sama. Bagi mereka yang baru hendak mencuba jelly kolagen ini...pengambilan / dos untuk permulaan hendaklah diambil di dalam kuantiti yang sedikit terlebih dahulu (1 sudu besar). Ini adalah penting untuk memberi keserasian di dalam badan, jangan terlalu gopoh gapah nak cepat dapat kesan....bawak-bawakkan bersabar, yerr...! hehhehehe

KALAU TERDAPAT TANDA......

Jika uolss mengalami tanda-tanda berikut, jangaaann lah panik :
i)    Perut Memulas
ii)   Buang air & najis mengandungi lendir (toksin)
iii)  Pening
iv)  Kerap buang air kecil
v)   Kentut

Jangan risau yerr..itu adalah proses permulaan jelly kolagen untuk menyerasikan diri dengan badan kita(ada ke bahasa mcm niih??)hihihi, janji paham.   

OLEH ITU, PERMULAAN PENGAMBILAN SEELOK-ELOKNYA:-
1 sudu besar (Pagi sewaktu perut kosong)  
1 sudu besar (Malam sebelum tidur) 

Bila badan sudah serasi, bolehlah tambahkan dos pengambilan kepada 2 sudu besar sehingga 3 sudu besar! 

Sekali lagi DIINGATKAN......PENTING yerr untuk meminum air yang banyak setiap hari untuk mendapatkan kesan yang terbaeekkk......! Insyaallah.
  


No comments:

Post a Comment